“Oh,
Hanukkah”
September 18, 2016
Ashwin Panda and Kayla Lee
Today was the
second day of Círculo Juvenil’s Fall 2016 session, ¡Cantemos! While we waited for kids to arrive, we played a game of
“Wa!” followed by “Duck, Duck, Goose.” First, we sang the song “De Colores,” We
warmed up with vocal exercises using the keyboard. Then we reviewed “De
Colores” a second time while we played the maracas and other wooden instruments,
like claves. In addition, we reviewed the different types of musical notes
(i.e., whole notes, half notes, quarter notes). We even learned eighth and
sixteenth notes! This week, we used big red cups as little drums to tap out the
rhythms, splitting the group in two and each group sustaining different rhythms
simultaneously. Before practicing the song one last time, we learned new words
from “De Colores” and colored pictures that accompanied a vocabulary word in
the song, like roosters, hens, chicks and rainbows. Afterwards, we practiced “Zagalillos.”
After the break,
we learned how to dance the hora and
then learned a new song in English, “O, Hanukkah.” We tried to combine the song
and dance for the first time. We also practiced “Anton Tiruliruliru.” Then, we
read a short story in both English and Spanish about a sheep named Teresa. We
ended this week’s session by coloring pictures of the words in the song
“Zagalillos” while listening to the songs we had learned so far.
Thank you for
another great session and we hope to see everyone next Sunday!
“Oh, Hanukkah”
18 de septiembre de 2016
Ashwin Panda y Kayla Lee
Hoy fue el segundo día de la sesión de otoño 2016 de
Círculo Juvenil de Cultura, ¡Cantemos!
Mientras esperábamos que llegaran todos los niñ@s, jugamos al “¡Wa!” y luego
“Pato, pato, ganso”. Primero, cantamos la canción, “De Colores.” Utilizamos el
teclado para hacer ejercicios de entonación. Luego repasamos “De Colores” por segunda
vez mientras tocábamos maracas y otros instrumentos de madera, como claves. Además,
repasamos los tiempos de distintas notas musicales como las redondas, blancas,
y negras. Incluso aprendimos sobre las corcheas y semicorcheas. Esta semana,
usamos unos grandes rojos de plástico como tambores para dar golpecitos en el
suelo al ritmo. Antes de practicar la canción por última vez, aprendimos
palabras nuevas de la canción “De Colores” y coloreamos imágenes con una
palabra del vocabulario de la canción, p.ej., de gallos, gallinas, polluelos y de
un arcoíris. Después, practicamos “Zagalillos”.
Después de la merienda, aprendimos a bailar la jorá y luego aprendimos una canción
nueva en inglés, “O Hanukkah”. Intentamos combinar la canción y el baile por
primera vez. Practicamos “Anton Tiruliruliru” y después, leímos un cuento en
inglés y español sobre una oveja llamada Teresa. Coloreamos imágenes de la
canción “Zagalillos” mientras escuchábamos todas las canciones que habíamos
aprendido hasta ahora, para terminar la sesión de esta semana.
¡Gracias por una sesión buenísima! ¡Esperamos verlo a
todos el próximo domingo!
No hay comentarios:
Publicar un comentario