lunes, 19 de septiembre de 2016







“Oh, Hanukkah”
September 18, 2016
Ashwin Panda and Kayla Lee

Today was the second day of Círculo Juvenil’s Fall 2016 session, ¡Cantemos! While we waited for kids to arrive, we played a game of “Wa!” followed by “Duck, Duck, Goose.” First, we sang the song “De Colores,” We warmed up with vocal exercises using the keyboard. Then we reviewed “De Colores” a second time while we played the maracas and other wooden instruments, like claves. In addition, we reviewed the different types of musical notes (i.e., whole notes, half notes, quarter notes). We even learned eighth and sixteenth notes! This week, we used big red cups as little drums to tap out the rhythms, splitting the group in two and each group sustaining different rhythms simultaneously. Before practicing the song one last time, we learned new words from “De Colores” and colored pictures that accompanied a vocabulary word in the song, like roosters, hens, chicks and rainbows. Afterwards, we practiced “Zagalillos.”

After the break, we learned how to dance the hora and then learned a new song in English, “O, Hanukkah.” We tried to combine the song and dance for the first time. We also practiced “Anton Tiruliruliru.” Then, we read a short story in both English and Spanish about a sheep named Teresa. We ended this week’s session by coloring pictures of the words in the song “Zagalillos” while listening to the songs we had learned so far.

Thank you for another great session and we hope to see everyone next Sunday!


“Oh, Hanukkah”
18 de septiembre de 2016
Ashwin Panda y Kayla Lee

Hoy fue el segundo día de la sesión de otoño 2016 de Círculo Juvenil de Cultura, ¡Cantemos! Mientras esperábamos que llegaran todos los niñ@s, jugamos al “¡Wa!” y luego “Pato, pato, ganso”. Primero, cantamos la canción, “De Colores.” Utilizamos el teclado para hacer ejercicios de entonación. Luego repasamos “De Colores” por segunda vez mientras tocábamos maracas y otros instrumentos de madera, como claves. Además, repasamos los tiempos de distintas notas musicales como las redondas, blancas, y negras. Incluso aprendimos sobre las corcheas y semicorcheas. Esta semana, usamos unos grandes rojos de plástico como tambores para dar golpecitos en el suelo al ritmo. Antes de practicar la canción por última vez, aprendimos palabras nuevas de la canción “De Colores” y coloreamos imágenes con una palabra del vocabulario de la canción, p.ej., de gallos, gallinas, polluelos y de un arcoíris. Después, practicamos “Zagalillos”.  

Después de la merienda, aprendimos a bailar la jorá y luego aprendimos una canción nueva en inglés, “O Hanukkah”. Intentamos combinar la canción y el baile por primera vez. Practicamos “Anton Tiruliruliru” y después, leímos un cuento en inglés y español sobre una oveja llamada Teresa. Coloreamos imágenes de la canción “Zagalillos” mientras escuchábamos todas las canciones que habíamos aprendido hasta ahora, para terminar la sesión de esta semana.


¡Gracias por una sesión buenísima! ¡Esperamos verlo a todos el próximo domingo!