domingo, 16 de noviembre de 2014

Novena sesión



Para preparar l@s niñ@s para las festividades de fin de año, comenzamos con una actividad para colorear dibujos de menorahs de Hanukkah. Un@s de l@s niñ@s colorearon sus dibujos muy simplemente y otr@s los colorearon con arcos iris. Entonces l@s voluntari@s ayudaron a l@s niñ@s con un crucigrama sobre la canción “Portal de Belén” que han estado practicando hace nueve u ocho semanas. Después del crucigrama, l@s niñ@s practicaron para su presentación de fin de año. Específicamente, practicaron cómo mirar a la audiencia y no moverse durante las canciones. También esta semana tuvimos solistas nuevos y much@s de l@s niñ@s no necesitaron las letras para cantar las canciones.
               Para mejorar las habilidades auditivas, l@s niñ@s oyeron una canción que l@s dirigía a saltar o brincar. ¡L@s niñ@s y voluntari@s necesitaban hacer las cosas rápidamente y fue como una sesión de ejercicios para todos! Entonces l@s niñ@s practicaron más canciones y después fuimos a comer una merienda que tenía frituras de vegetales, pretzels, y agua. A l@s niñ@s les gustaron las frituras de guisante y comieron varias porciones. Para la última actividad l@s niñ@s cantaron “A la nanita nana” y “Portal de Belén” hasta el fin de la sesión.
¡Nos vemos el domingo!

*****************************************************


To get the kids in the mood for the holidays, we started the session with the kids coloring pictures of menorahs, a traditional Hanukkah decoration. Some kids kept it simple with a few colors, and others let their imagination run freely with rainbow color schemes. After the creative start, the volunteers helped the kids with a crossword puzzle on a song we have been practicing for weeks- “Portal de Belen” The kids also practiced their presentation for the performance. The instructor taught the kids how to stand straight with their eyes forward while performing their songs. There were new soloists this week, all young boys that did not need the lyrics to sing the holiday song.
To improve their listening skills, the kids were played a song that gave directions to jump, hop, and skip around like a horse. The kids and volunteers were able to mimic all of the movements quickly and it almost felt like a workout! We kept the musical theme and transitioned to singing more songs in preparation for the performance. After practicing more posture and singing, the kids had a healthy snack of vegetable chips, pretzels, and water. The kids could not get enough of the snap pea crisps, and went back for seconds and thirds. Upon returning back to the activity room, the kids practiced the “A la nanita” and “Portal de Belen” until it was time to be dismissed.
See you next Sunday!